tiistai 9. tammikuuta 2018

Stoppi kulutukselle

Kosmetiikkahamstraus lähti lapasesta viime vuonna. Olen pitänyt kirjaa ostoksistani ja onnistuin tuhlaamaan yli tuhat euroa kosmetiikkaan. Se on noin sata euroa per kuukausi ja minulle se on paljon. En kauheasti hölvää tuotteita, joten purkkeja ei todellakaan tyhjentynyt sitä mukaan kuin uusia tuli taloon. Päätin nyt tehdä uuden vuoden lupauksen itseni kanssa ja pyrin olla ostamatta mitään ennen kuin olen vanhat saanut käytettyä pois. Toki jo nyt tiedän repsahtavani, jos I love me- messuille menen tänä vuonna, mutta sehän vain tarkoittaa armotonta purkkien tyhjentelyä ennen sitä. :-D
 Käytin uuden vuoden päivän siihen että kirjasin jokaisen purkin ja purnukan ylös ja viivaan niitä sitten sitä mukaan pois kun olen saanut käytettyä. Ajattelin tänne tehdä koosteita mahdollisesti 2-3 kk välein tilanteesta, riippuen siitä miten purkit alkavat tyhjenemään.
LÄHTÖTILANNE
Luomivärit: 34  Ripsarit: 13  Kulmatuotteet: 7
Rajauskynät (silmät): 31  Rajauskynät (huulet): 13
Huulipunat + -kiillot: 62 (!!)
Korostus + varjostus + poskipunat: 13  Puuterit: 7
Meikkivoide + peitevoide: 10  Seerumit + naamiot: 16
Shampoot + hoitoaineet + naamiot: 37  Hiustuotteet: 26 
Vartalonpesuaineet + kuorinta-aineet: 29
Rasvat (kasvot, kädet, jalat,vartalo): 43
Muut: 30

Listaa kun katsoo tajuaa tuotteiden paljouden. En ymmärrä miten olen edes saanut mahtumaan nämä kahteen ikean laatikkoon ja kylppärin hyllylle. :-D Haastan muutkin samaan hommaan; saadaan turhat purkit pois ja vain tarvittavat kosmetiikat käyttöön.
 Onko muita mukaan lähtijöitä?

6 kommenttia:

  1. Miulla oli jossain vaiheessa yksi pahvilaatikollinen vartalovoiteita, eikä se laatikko ollut mikään pieni. Olen tehokkaasti saanut myytyä tavaraa. Suihkugeelien määrä oli myös siun lukuun varmaan vielä kolminkertainen. Nyt jäljellä on vain ne, jotka haluan käyttää itse.

    Ripsareita taitaa olla kolme + yksi avattu. Huulituotteet juuri kävin läpi ja sopivat Seppälästä ostettuun meikkitelineeseen.

    Otin tuben puolelle uuden projektin joulukalentereista tulleiden tuotteiden kanssa, muiden projektien ohella 😀

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitäis itsekkin käydä läpi vielä tuotteet jos jotain kehtaa myydä pois. :) Mulla oli ripsareita listaushetkellä 5 (!) avattua, joista yhden olen saanut nyt laitettua pois. Kyllä tää tästä, meillä molemmilla :-D

      Poista
  2. Itse olen yrittänyt samaa jo vuoden :D Yritän siirtyä luonnonkosmetiikkaan, mutta en halua hävittää jo käytössä olevia. Purkit vain tyhjenevät tosi hitaasti :D Olen esimerkiksi saanut käytettyä vain alle 2 saippuaa viime vuonna...en varmaan ikinä saisi noita sinun määriäsi käytettyä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin yritän käyttää tuotteet viimeistä pisaraa myöten, jos mahdollista. Saippuat kuluu onneksi aika nopeaan kun kaksi käyttäjää, mutta rasvat ei millään kun iho ei kaipaa päivittäistä rasvausta. Tsemppiä sulle siirtymiseen!

      Poista
  3. Mielenkiinnolla kyllä seuraan sun operaatiota! Itellä ei oo tarvetta tähän, ku ei tuotteitakaan oo ku yks joka tarkoitukseen, mitä ite käytän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jospa vuoden lopussa minulla on melkein sama tilanne kuin sinulla! :)

      Poista